Személyes // Bloggerként a szponzorált bejegyzésekről...

by - 6/29/2018


Időnként szeretek egy-egy bejegyzést annak szentelni, hogy jobban belelássatok a bloggerek "munkájába", az alkotói folyamatba, ezáltal eloszlassam a tévhiteket például a blogger eseményekről, awardokról vagy a mai bejegyzés témájáról, a szponzorált bejegyzésekről.
Én talán már egy picit kezdek belelátni ennek a belsejébe, természetesen nem okoskodni szeretnék, csupán szokás szerint megosztani a saját nézőpontomat és amolyan "zöldfülű" tapasztalataimat.

Mi is a blogger igazából?


Szerintem ennek a kérdésnek a megválaszolásánál már vannak problémák az emberek fejében, hiszen egyből a tipikus termékeladó csatornák eladóira asszociálnak, holott bloggernek lenni teljesen más és személyes véleményem szerint egy nagyon király dolog! Megoszthatom a véleményemet, kérdéseket tehetek fel, eljuttathatom a kreatív tevékenységeimet sok-sok emberhez az interneten keresztül, valamint esetlegesen segíthetek is némely témában, mindezt egy csodás és hatalmas közösségben.

Igazából ez számomra sosem volt munka, mindig is hobbiként tekintettem rá és úgy gondolom, hogy ezek után is teljes mértékben egyszerű időeltöltés lesz számomra. Sokan el sem tudják képzelni mennyi idő és energia van ilyen bejegyzésekben, kezdve a tervezés, megvalósítás, fotózás, szerkesztés és feltöltés folyamatával egészen a visszajelzésekig. Rengeteg munka ami (szerintem) mindenképpen megtérül, hiszen már azzal elértem a célomat ha egy-egy ember elolvassa vagy visszajelez a bejegyzéseimre. 
Azonban a bloggereknek is gazdálkodniuk kell valamiből. Jelen esetben a fashion és beauty témában mozgó írók vannak a leginkább kitéve annak, hogy folyamatosan ráköltsenek a bejegyzéseikre, legyen szó termékről, fotózási kellékekről vagy akár hirdetésekről. Hiszen szeretnéd, ha minél több emberhez eljutna nem? Természetesen szerintem egyáltalán nem okés ha valaki megvásárolja a követőit és rendkívül könnyen le is lehet szűrni ha valakinek például feltűnően sok ázsiai vagy arab olvasója van... Számomra ez az egész hiteltelen, szörnyű és pont azt rontja el ami az egésznek a magja lenne, az olvasó-író kapcsolatát. 

Hogyan működnek a szponzorált bejegyzések? 


Ez egy olyan téma, aminél mindig is fontosnak tartottam az őszinteséget, nyíltságot és igazából annak aki kattint szinte már-már joga van tudni, hogy amit olvas teljességgel releváns információ. Két módja van ezeknek az együttműködéseknek: te keresed meg, vagy téged keresnek meg különböző márkák amelyek vagy betudják építeni a profiljukba a te munkádat, vagy nem. Ennyire egyszerű az egész. Mindezek után te teszteled a terméket és megpróbálod a lehető leginkább őszintén leírni a véleményedet.

Vannak olyan márkák amelyek elvárják a pozitív visszajelzést terméktől függetlenül, illetve vannak olyanok (nálam például a Ziaja volt az egyik, de többnyire minden együttműködésem így történt) amelyek leírják, hogy szeretnék az őszinte véleményedet meghallgatni. Egy márkának is jó az őszinte tesztelői visszajelzés nem? 
A másik dolog amit hangoztatni szeretnék az, hogy ne vállaljatok el mindent. Én is beleestem már abba, hogy egy termék amit küldtek annyira rossz volt, hogy nem tudtam eldönteni miként írjak róla szépen becsomagolt de mégis érzékelhetően negatív kritikát. Végül inkább nem tettem közzé a bejegyzést, s a mai napig úgy gondolom, hogy ez így volt jól.
A fizetett hirdetésekről nem igazán szeretnék beszélni, hiszen mindenki eltudja dönteni, hogy megéri-e befektetni azt a 300 forintot mondjuk egy Instagram poszt vagy egy Facebook bejegyzés reklámozására. Szerintem ez mindenkinek a magánügye, nyilván nem rossz vagy elítélendő ez sem, sőt! A lényeg ugyanaz, megismertetni a munkánkat még ennél is több emberrel. Én például szeretem feltüntetni a bejegyzéseimben azt, hogy a terméket tesztelésre kaptam de ez nem változtat a véleményemen és nem befolyásolja az írásom hitelességét. 

Miért is jó a szponzoráció akkor?


Egyszerűen lehetőséget ad a bloggerek kezébe annak érdekében, hogy sokkal szélesebb körű információt adjanak termékekről, teszteljék a dolgokat, a márkáknak amolyan "ingyenes reklámfelületet" biztosítanak ha a vélemény pozitív, ha pedig negatív akkor egyfajta vélemény felmérésnek is tekinthetjük. Ez egy kis honorálása a munkánknak amely segít nekünk, nektek és a márkáknak is. Amennyiben így szemléljük ezt a helyzetet és nem eladjuk a lelkünket mindennek és mindenkinek, szerintem ez egy végtelenül pozitív dolog.
Tehát mindent összevetve hiszem azt, hogy a közeljövőben a bloggerek véleménye és felülete pontosan olyan fontos lesz hazánkban is mint a külföldi esetekben. 

Aki nem így értékeli természetesen ossza meg a véleményét velem kommentben, kíváncsian várom a másik oldal megnyilvánulását is, hiszen nagyon jól tudom, hogy az éremnek mindig két oldala van. Remélem átadhattam a tapasztalataimat ebben a bejegyzésben és esetleg bemutathattam ennek a "munkának" egy belső oldalát is. 

Köszönöm, ha elolvastad, várom a véleményed!

Puszi,
Laura


A képeket köszönöm <3

You May Also Like

0 megjegyzés